27 de setembre 2013
Recursos educatius per a famílies
L'Ajuntament de Bilbao disposa d'una pàgina web específica d'orientació familiar. La pàgina aplega un gran nombre de recursos i estratègies educatives, que fan referència a qualsevol qüestió que pugui preocupar a pares i mares en l'exercici de la seva funció parental. Orientacions sobre desenvolupament, pautes i rutines de criança, autonomia, adaptació a l'escola, resolució de conflictes, prevenció de dificultats d'alimentació, drogues, adolescència, l'ús de les tecnologies, tipologia familiar, etc. Una eina interessant tant per famílies com per professionals.
Etiquetes de comentaris:
lloc web,
pares i mares,
primària,
recursos,
secundària
26 de setembre 2013
Famílies i escola, nova temporada
"Famílies i escola“, és un programa de caràcter divulgatiu adreçat especialment, als pares i mares, a qui es pretén donar eines de suport de cara a l’educació dels seus fills. Aquest espai vol entretenir sense renunciar a un marcat caràcter didàctic que combini paraula oral i escrita, llenguatge senzill i desenfadat i conclusions finals específiques amb voluntat instructiva. De cara la presentació de la nova temporada, nombrosos canals locals de televisió emetran a partir del dia 16 de setembre, els tretze nous capítols de la cinquena temporada de Famílies i escola. La sèrie, que és fruit de la col·laboració entre l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes d’estudis sufragats amb fons públics no universitaris de Catalunya (FAPAES) i La Xarxa de comunicació local, i realitzada per Canal Terrassa, vol augmentar la sensibilització de la societat envers la importància de la funció educativa de les famílies. Com a novetat més destacada, enguany La Xarxa produirà un programa setmanal de ràdio que fomentarà el debat, la reflexió i la participació dels oients al voltant del tema que hagi tractat el programa de televisió aquella mateixa setmana.
Etiquetes de comentaris:
informació,
pares i mares,
professorat,
reflexions,
vídeo
09 de setembre 2013
Benestar a les aules
En general, històricament, la Psicologia s'ha decantat
per l'estudi de les dificultats i els malestars psicològics, però els últims anys s'ha anat desenvolupant l'interès per l'estudi de les bases del benestar humà i les seves fortaleses, el que s'anomena Psicologia Positiva.
Un equip d'experts d'Aragó ha dissenyat un programa, basat en les investigacions més recents de Psicologia Positiva, que pretén potenciar el desenvolupament personal i social de l'alumnat i contribuir a promoure la felicitat i el benestar de l'alumnat, el professorat i les famílies.
Un equip d'experts d'Aragó ha dissenyat un programa, basat en les investigacions més recents de Psicologia Positiva, que pretén potenciar el desenvolupament personal i social de l'alumnat i contribuir a promoure la felicitat i el benestar de l'alumnat, el professorat i les famílies.
El programa, anomenat "Aulas felices", està adreçat a alumnat d'infantil, primària i secundària i consta de més de 300 activitats, és totalment gratuït i podeu obtenir-lo mitjançant aquest enllaç.
Etiquetes de comentaris:
lloc web,
primària,
professorat,
proposta,
recursos,
secundària
03 de setembre 2013
Documents Escola d'Estiu Família, escola i entorn
Benvinguts i benvingudes, bon inici de curs!
Com sabeu, els dies 3, 4 i 4 de juliol, es va celebrar l'Escola d'Estiu Família, escola, entorn, tots a una, organitzada per la Fundació Josep Pallach. Ara us oferim un arxiu amb el resum de les ponències i les experiències presentades.
Ho podeu trobar tot aquí
Com sabeu, els dies 3, 4 i 4 de juliol, es va celebrar l'Escola d'Estiu Família, escola, entorn, tots a una, organitzada per la Fundació Josep Pallach. Ara us oferim un arxiu amb el resum de les ponències i les experiències presentades.
Ho podeu trobar tot aquí
Etiquetes de comentaris:
documentació,
proposta,
reflexions
07 de juliol 2013
25 de juny 2013
Debat Famílies amb veu
El projecte "Famílies amb veu" del que ja us hem parlat en aquest blog, fa un primer avanç de resultats que constata que les AMPA com a model d'associacionisme de familiars d'alumnes instaurat amb la democràcia, encara és vigent i gaudeix de salut. Les dades mostren el potencial de les AMPA i la seva voluntat d'incrementar el seu espai en la presa de decisions i en la gestió del sistema. Dimarts 2 de juliol de 2013 a les 18.30 h al Palau Macaya de l'Obra Social "la Caixa" la Fundació Jaume Bofill debatrà sobre aquestes qüestions. Hi intervindran:
Àlex Castillo, president de la Federació d'Associacions de Mares i pares d'Alumnes de Catalunya (FAPAC), Mercè Rey, presidenta de la Confederació Cristiana d'Associacions de Pares d'Alumnes de Catalunya (CCAPAC), iLluís Pallejà, representant de l'Assemblea Reusenca d'AMPA (ARA Reus). Moderarà Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill. Entrada lliure
Àlex Castillo, president de la Federació d'Associacions de Mares i pares d'Alumnes de Catalunya (FAPAC), Mercè Rey, presidenta de la Confederació Cristiana d'Associacions de Pares d'Alumnes de Catalunya (CCAPAC), iLluís Pallejà, representant de l'Assemblea Reusenca d'AMPA (ARA Reus). Moderarà Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill. Entrada lliure
Etiquetes de comentaris:
convocatòria,
pares i mares,
professorat
18 de juny 2013
Escola d'Estiu: Família, escola, entorn, tots a una
L'Escola d'Estiu que organitza la Fundació Josep Pallach tindrà lloc els propers dies 3,4 i 5 de juliol al Centre Municipal d'Educació de Palafrugell. El tema central de la trobada és Família, Escola i Entorn, Tots a una. Durant tres dies hi haurà, a més de diverses conferències i taules rodones, l'exposició de propostes de pràctiques que han resultat reeixides en la millora de les relacions de col·laboració i participació dels centres educatius i les famílies del seu alumnat. Podeu consultar aquí el programa i altra informació
Etiquetes de comentaris:
convocatòria,
formació,
reflexions
Subscriure's a:
Missatges (Atom)





